Yurtdışı

Brugge

Brugge Gezi Rehberi

Liège yazımda da belirttiğim gibi Liège’de konaklayıp daha sonra diğer şehirleri trenle gezmeye karar verdik. 2.günkü rotamız benim de en çok beğendiğim şehir olan Brugge oldu. Sokaklarında yürürken kendinizi eski zamanlarda hissedeceğiniz ve orta çağ mimarisini koruyan bu masalsı şehrin tarih meraklılarına ayrı bir zevk vereceğine eminim.

Öneri: Brugge’e gidiyorsanız öncesinde “In Bruges” filmini izleyip şehrin güzelliği ile ilgili fikir edinebilirsiniz 🙂 (Filmle ilgili detaylı bilgi için buraya)

Brugge’de Ne Kadar Kalmalı?

1 gün  bu şehri dilediğinizce gezmeniz için yeterli bir süre. Bu sürede hem şehri yürüyerek gezdik hem de tekne turu yaptık. Bu masalsı şehirde daha fazla vakit geçirmek istiyorsanız akşam kalmanızda da hiçbir sakınca yok tabii ki 🙂

Brugge Tekne Turu

Brugge tekne turu için çok fazla seçenek var. Şehirde yürürken teknenin kalktığı yerler dikkatinizi çekecektir. Biz dakikada binmeye karar verdiğimiz için hiç araştırmadan gelene bindik açıkçası 🙂 Tekne turunda aynı zamanda şehrin tarihi, mimarisi ve binaları hakkında kaptan bilgi veriyor, böylece hem merak ettiklerinizi öğreniyorsunuz hem de yürüyerek göremediğiniz yerleri görmüş oluyorsunuz.

Brugge Önerileri

Tekne turu dışındaki önerim Belçika’da yediğimiz en güzel waffle: Oyya. Ayrıca hediyelik eşya almak veya yüzlerce çeşit bira bulmak isterseniz 2be‘de yaklaşık yarım saat harcadık, sonunda kapanıyor diyerek çıkardılar bizi 🙂 Son olarak erken kapandığı için gidemediğimiz ve içimde kalan 2 yer: Çikolata Müzesi (Choco-Story) ve Patates Kızartması Müzesi (Frietmuseum). Özellikle patates kızartmasına adanmış dünyadaki tek müze, yemek yemeyi sevenlere duyrulur 🙂 (Dipnot: yemek yemeyi sevmiyorsanız bu blogda size yardımcı olamayabilirim 🙂 ) Brugge ile ilgili çok detaylı bir yazı yazmak istemedim çünkü fotoğraflar her şeyi anlatıyor, tekrar baktıkça tekrar gitmek istiyorum.