Yurtdışı

Bükreş Çevresinde Gezilecek Yerler

Bükreş çevresinde gezilecek yerler neresi diye sorarsanız cevabım şöyle olurdu: Sinaia, Braşov, Raşnov, Sibiu ve Sighişoara. Bükreş’te gezilecek yerlere buradan, Bükreş yemek yerlerine ise buradan ulaşabilirsiniz.

Romanya’da Trenle Ulaşım

Romanya’da görülecek yerleri yazmadan önce tren yolculuğundan da bahsetmek istiyorum. Önce Bükreş’ten Sinaia’ya (1.5 saat), daha sonra Sinaia’dan Braşov’a (1 saat) ve en son da Braşov’dan Bükreş’e (2.5 saat) dönüşümüzde trenle gidip geldik ve bunların hepsini bir gün içinde yaptık 🙂 Tren biletlerimizin hepsini trene binmeden önce istasyondan aldık. Bilet satışı trenin kalkış saatinden 5 dakika önce sona eriyor ve trenler genellikle saatinde geliyor. Tren biletini beraber almamıza rağmen iki farklı yerde koltuk verdikleri oldu. Trende bazı kısımlar kompartıman şeklinde bazıları ise bildiğimiz gibi ama her ikisi de aynı vagonda, yani mantıksız bir şeyler var ama çözemedik biz de 🙂 İnanılmaz konforlu olmasa da rahatça gidip geldik sonuç olarak.

• Sinaia

Romanya’nın kış turizm merkezi olan Sinaia’da görülecek ilk yerler Peleş Kalesi ve Pelişor. Peleş Kalesi gerçekten çok güzel korunmuş ve görülmeye değer. Tren istasyonundan indikten sonra 20-25 dakikalık bir yürüyüşle (acaba tırmanış mı demem lazımdı?) Peleş Kalesi’ne ulaşabilirsiniz, ya da bizim yaptığımız gibi taksiye binmeyi tercih edebilirsiniz (8-10 lei arası tutuyor). Yazının başında taksiler fazla fiyat söylüyor demiştim ama o soğukta baya bir yokuş yürümeye yeltenmedik bile 🙂 Mart başında gittiğimiz için hava epey soğuktu ve bu yüzden kalabalık da değildi, sıra beklemeden biletlerimizi aldık. Kalenin açık-kapalı olduğu gün ve saatlere ve fiyatlara buradan bakabilirsiniz, keşke zahmet edip ingilizceye de çevirselermiş ama napalım artık ?Peleş Kalesi’ni gezdikten sonra daha küçüğü olan Pelişor’a girmek istemedik ve Braşov’a gitmek için tekrar trene bindik.

Sinaia’da Peleş ve Pelişor dışında gezilebilecek yerler: Sinaia Manastırı, Kayak Merkezi ve Teleferik ve şehir merkezi.

Peleş Kalesi

bükreş çevresi

Romanyada neresi gezilir

Romanyada gezilecek yerler

• Braşov

Peleş Kalesi’ni gezdikten sonra tekrar Sinaia’dan trene binerek Braşov’a ulaştığımızda hava kararmak üzereydi. Taksiyle eski şehir merkezine gittik ve fotoğraflarımızı çektikten sonra yemek yedik. Hava aydınlıkken kalabalık olan sokaklar akşam olunca bir anda bomboş kaldı. Tabii ki havanın çok soğuk olmasının da etkisi vardır eminim. Renkli şehir merkeziyle ve tatlı ara sokaklarıyla Braşov da bence günübirlik gitmek için güzel bir yer. Hollywood’dan hallice Braşov tabelasını da unutmayalım 🙂

bükreş çevresinde nereye gidilir
Braşov
  • Raşnov, Bran Kalesi

İkisi de tavsiye edilmiş olmasına rağmen Sinaia, Braşov ve Raşnov’u tek güne sığdıramadık haliyle 🙂 Tabii sizin de sığdırmanız şart değil, yine de Bükreş’ten günübirlik gitmek istiyorsanız bir seçenek olarak aklınızda bulunsun. Braşov’dan otobüsle Raşnov’a ulaşabilirsiniz. Ancak Transilvanya turu yapacaksanız tavsiyem araba kiralamanız, böylece zamandan da tasarruf etmiş olursunuz.

• Sibiu, Sighişoara

Bu iki yer de Bükreş’ten uzak olduğu için gidemediğimiz ama aklımızda kalanlar. İkisi de renkli evleriyle çok fotojenik kasabalar, eğer zamanınız varsa bence uğrayın, pişman olmazsınız.