Yurtdışı

Gent

Gent Gezi Rehberi

Belçika gezimizin sonraki durağı Gent oldu. Yine Brugge gibi orta çağ mimarisini koruyan ve tarihi atmosferiyle, alışık olduğumuz Avrupa şehirlerinden farklı bir şehir. 3. günümüzde Liege‘den trenle Gent’e ulaştıktan sonra tren istasyonundan çıktık ve tramvayla şehir merkezine gittik. Normalde yürüyerek gitmeyi tercih edeceğim bir  yoldu ancak nisan ayında bile hava çok soğuktu. Bu yüzden  şehir merkezine kadar tramvayla gidip şehir merkezinde yürüyerek dolaşmayı tercih ettik. Şehir merkezinde sokaklarda (özellikle graffiti sokağında) gezdikten sonra küçük bir mola vermek için Max‘te waffle yedik. Burasının Gent’in, hatta Belçika’nın en ünlü waffle yapan yeri olduğunu söylüyorlar, çünkü Max’in kurucuları aynı zamanda bu tatlıyı da ilk kez yapan kişilermiş. Bu waffle Belçika usulünden çok bizim bildiklerimize daha çok benziyordu ancak en güzeliydi diyemeyeceğim. Açıkcası Brugge’dekini çok daha fazla beğendik. Max’te enerji topladıktan ve ısındıktan sonra St Nicholas Kilisesi‘ne gittik ancak tadilattan dolayı kapalıydı. Bunun üzerine kanal turu yapmaya karar verdik. Kanal turu yaparken Gravensteen Kalesi‘nin yanından geçtik. Bu kale 12.yüzyılda inşa edilmiş ve şuan müze olarak kullanılan odaların yanında hapisane zamanlarından kalma odalar da bulunuyor. Kanal turu sırasında gördüğümüz için içine daha sonradan ayrıca içine girmedik ve kanal turunu tamamladıktan sonra Antwerp’e gitmek üzere yine tren istasyonuna doğru yola koyulduk.