Türkiye

Hatay

Antep Havalimanı’nda araba kiralamıştık, akşam da arabayla Hatay’a doğru yola çıktık. Geceyi  Anemon Antakya Hotel‘de geçirdikten sonra yemek duraklarımıza devam ettik.

• Karaca Kahvaltı Evi

Otelimizin önerisiyle kahvaltıyı Karaksi Köyü’ndeki Karaca Kahvaltı Evi’nde yapmaya karar verdik. Kendinizi evinizde hissettiren rahatlığıyla kahvaltının lezzeti birleşince doğru bir karar verdiğimizi anladık. Daha fazlasının geleceğini tahmin edemediğimiz için fotoğrafta kahvaltının sadece yarısı var 🙂

• Çınaraltı Künefe (Yusuf Usta)

Hatay’dayken kahvaltı sonrası Künefe yemeden olmaz tabii. Ne kadar doymuş olsak da bu kadar güzel bir künefeye hayır demek imkansız.

• Meclis Künefe & Cafe

İlk künefeden aldığımız enerjiyle Hatay’da dolaştıktan sonra ikinci künefeye yer açıldı. Bunun üzerine Hataylı arkadaşımızın önerisini dinleyerek yer olarak da çok merkezi olan Meclis Künefe’ye geldik. Gayet hafif olan künefenin yanında ayrıca süt de veriliyor.

• Hatay Sultan Sofrası

Ve sonunda tatilin son yemeğine geliyoruz. Hem Hatay mezelerini denemek hem de kebap yemek için Hatay Sultan Sofrası’nı tercih ettik. Yöresel yemekleri tatmak için doğru bir mekan, yediğimiz her şeyi çok beğendik.

Ispanaklı börek ve Kaytaz böreği

Tepsi ve Kağıt Kebabı

Yemek önerileri dışında gezilecek yer olarak eğer tarihe ilginiz varsa Titus Tüneli‘ni ya da Türkiye’nin tek ermeni köyü olan Vakıflı Köyü‘nü önerebilirim. Ama bunlar dışında benim 2 günlük tatilimizde en çok beğendiğim yerden bahsetmek istiyorum: Samandağ Çevlik Sahili’nden Kapısuyu Köyü’ne çıkan yolda durup manzarayı izlemek. Bir sürü arabanın durmasından doğru yerde olduğunuzu anlayabilirsiniz ya da aşağıdaki gibi bir manzara gördüğünüzde…