Türkiye

İğneada Trekking Turu

İğneada’da Trekking

Haftasonu hem dinlenmek hem de farklı bir aktivite yapmak kulağa nasıl geliyor? Cevap “Güzel geliyor!” ise önerim İğneada Longoz Ormanlarında trekking yapmak. Her seviyeye uygun olan bu turda hem doğayla baş başa kalıyorsunuz hem de temiz havanın tadını doyasıya çıkarıyosunuz.

iğneada trekking

iğneada longoz ormanları

İğneada Trekking Turuna Hazırlık

İstanbul’dan yaklaşık 3 saatlik bir yolculuk ile ulaşabileceğiniz İğneada’ya gitmek için sabah erkenden yola çıktık. Nefis bir kahvaltı molasının ardından İğneada’da trekking için tur rehberimizle buluşacağımız İğneada Ziyaretçi Merkezi’ne vardık. Burada yürüyüşle ve İğneada Longoz Ormanları Milli Parkı ile ilgili bilgileri aldıktan sonra Longoz Ormanlarına gitmek için tekrar yola koyulduk.

Yürüyüşe başlamadan önce öğlen atıştırmak için yiyeceklerimizi ve suyumuzu da almayı ihmal etmedik. Bu şekilde hazırlıklarımızı tamamlamış olduk. Biz gitmeden önceki hafta İğneada’da taşkın olduğu için bol çamurlu bir patika bizi bekliyordu. Taşkınlarla patikalar değiştiğinden rehberimiz her turda rotayı kendi oluşturuyor. Bu sebepten dolayı da rehbersiz trekking oldukça zor. Geçen geldiğimde yazdığım yazıda İğneada’da kaybolmamızı anlatmıştım ve bir daha rehbersiz gelmeyeceğim demiştim hatırlarsanız 🙂

longoz ormanları milli parkı

iğneadada neler yapılır

Trekking Hakkında

Yürüyüşe ilk olarak ormanın içinden başladık. Rehberimiz yol boyunca rastladığımız bitkileri ve hayvan ayak izlerini bizlere göstererek anlattı. Biraz daha ilerleyince sıra dere yürüyüşüne geldi, hava da güzel olunca bu fırsatı kaçırmak istemedik. Ayakkabılarımızı çıkarıp kendimizi serin sulara bıraktık, kumlarda yürümek tam bir terapi gibi oldu. Ancak attığınız adımlara dikkat etmeniz gerekiyor yoksa bir anda kuma batabiliyorsunuz. Dere yürüşünü de tamamlayınca deniz kenarında yemek ve fotoğraf molası verdik. Yarım saat sonunda yürüyüşümüzü tamamlamak için tekrardan yola koyulduk. Yeniden ormanın içine girerek yaklaşık 5 saat süren yürüyüşümüzü tamamlamış olduk.

Yürüyüş sonrası güzel bir yemeği hak ettiğimizi düşünerek sahil kenarında balık yemeye gittik. Yemek sonrası deniz kenarında da fotoğraf çektikten ve gün batımını seyrettikten sonra artık İstanbul’a dönüş vakti geldi. Böylece bol bol oksijen aldığımız ve yeşile doyduğumuz trekking turunu tamamlamış olduk.