kapadokya balon
Türkiye

Kapadokya Balon Turu

Hangi mevsimde balon turu yapılabilir?

Kapadokya’da aslında her mevsimde balonla uçuş yapılıyor, ancak mevsim şartlarına göre uçuş olmayan günler olabiliyor. Örneğin çok rüzgarlı havalarda uçuş yapılamıyor. Mutlaka balon turu yapmak istiyorsanız kış mevsimi riskli olabilir, ama karlıyken mutheşem Kapadokya manzarasına karşı balona binmek istiyorsanız bu riski de göze almanız gerekecek. Ben sonbaharda gittim, hava ılıktı, ne sıcaktan bayıldık ne de soğuktan titredik. Balona binerken de hiç üşümedik ve hava güneşli olduğu için çok güzel fotoğraflar çektik. Ancak bir dahaki gidişimin kış ayında olmasını istiyorum. çünkü karla kaplı Kapadokya’nın da atmosferi çok farklı ve yaşatacağı duyguların da çok farklı olacağına eminim.

En doğru firma nasıl seçilir?

Öncelikle balon turu yapmak için bir sürü seçenek var, mesela balon turunun uzunluğuna veya öncesinde ya da sonrasında yapılacak etkinliklere göre farklı seçenekler bulunuyor. Kafanızda nasıl bir tur olduğuna göre seçiminizi yapabilirsiniz. Benim ilk tavsiyem ise öncelikle kaldığınız otele sormanız, çünkü anlaşmalı oldukları bir tur olabilir ya da ortak oldukları bir balon firması olabilir. Başka seçenekler değerlendirmek isterseniz veya günübirlik gidiyorsanız arkadaşlarınızın katıldığı turları sorabilirsiniz veya tanıdık bir rehber arkadaşınız varsa size bir tur ayarlayabilir. Hiç biri yoksa son olarak balon turu hakkında yazıları okumak kalıyor tabii 🙂 Benim tercihim Skyway Balloons oldu ve çok memnun kaldığımız için size de onu tavsiye etmek istiyorum.

Skyway Balloons

Firma seçimimizi Skyway Balloons ‘dan yana yaptıktan sonra sıra uçmaya geldi. Sabah gün doğumundan önce uyandık, bizi servis ile otelimizin kapısından aldılar ve ufak bir kahvaltı için Göreme’deki merkezlerine gittik. Simit, poğaça ve çay, kahve ikramlarıyla karnımızı doyurduktan sonra yine servislerle uçuşların yapılacağı alana gittik. Hava hala karanlıkken balonlar doldurulmaya başlandı. Yaklaşık yarım saat sonra balon uçmaya hazır hale geldi ve gün doğumuyla birlikte biz de balondaki yerlerimizi aldık. Kalkışla ve inişle ilgili bilgiler en baştan veriliyor ve bunları dikkatli dinleyip, harfi harfine uygulamanız önemli. Kalkarken fotoğraf makinelerimiz hazırlandı ve hiç bir anı kaçırmamak için gözümüzü dört açtık. Yaklaşık 1 saat süren yolculuğumuzda muhteşem manzaralara tanık olduk. Kendinizi bambaşka bir dünyada hissettirecek manzara, etrafınızda balonlardan başka hiçbir şey yok, kendinizi dinleyebileceğiniz ve duyguları sonuna kadar yaşayabileceğiniz bir sessizlik ile müthiş bir yolculuk geçirdik. Sonunda tam hayalimdeki gibi bir yolculuğun gerçekleşmesiyle çok mutlu bir şekilde balondan indik. Balondan inişte alkolsüz şampanyayla ufak bir kutlama yaptık ve uçuş sertifikalarımızı aldık. İndiğimiz bölgeden ise yine servislerle Göreme merkezine geri döndük. Böylece yapılacaklar listeme bir tik daha atıp yenilerini de ekledim (karda balona binmek gibi).

Kapadokya gezi rehberi için buraya tıklayabilirsiniz.

kapadokya balon turu

kapadokya balon turu hangi mevsimde