Yurtdışı

Paris

2 Günde hızlandırılmış Paris turu

Paris’te her şeyi görmek isteyip de az zamanı olanlara: 2 günde neler yapılabilir?

Aslında her mevsimi ayrı muhteşem olan Paris için 2 gün hiç de yeterli bir süre değil. Acele etmeden Paris’te olduğumu hissederek gezmek isterdim, bu yüzden fırsatınız varsa olabildiğince çok zaman ayırın ve bütün havasını içinize çekerek gezin. Bu benim Paris’e 3. gidişim olsa da hala ilk defa gidiyormuşçasına heyecanlandığım bir şehir.

1.gün

Uçağımız öğlen Paris’e indi, ancak pasaporttu oteldi derken ancak saat 4’te soluklanabildik. Otelimize yakın olduğu için öncelikle Panthéon‘u görmeyi tercih ettik. Panthéon’dan sonra havanın güzelliğini fırsat bilip Notre Dame Katedraline yürüyerek gitmeye karar verdik ve romantik Paris sokaklarının keyfini çıkardık. Klasik Paris kafelerinde çayımızı içip tatlımızı yedikten sonra Louvre Müzesinin orda küçük bir tur attık. Jardin de Tulieries‘de (Tulieries Bahçeleri) güneşin batışını izledik ve tam güneş batmadan önce Concorde Meydanı‘nda bulunan büyük dönme dolaptan şehri izledik. Akşam ise Champs-Élysées (Şanzelize) Caddesi’nde biraz yürüyüş yaptıktan sonra L’Entrecote de Paris restoranında et yemeye karar verdik. (salata, patates kızartması ve ete menü olarak 22.50 Euro verdik.) Böylece ilk günümüzü tamamlamış olduk.

Pantheon

Paris Sokakları

Notre Dame Katedrali

Louvre Müzesi

Tuileries Bahçesi

2.gün

2.gün sabahında güneşli bir güne uyandık ve güneşin verdiği enerjiyle yine yollara düştük. Şehri gezmeye devam etmeden önce Paris’in ikonik kafelerinden olan Café de Flore‘da klasik fransız kahvaltısı olan kruvasan ve kahveyi tercih ettik. Tabi Türkler olarak bu kadar az bir kahvaltıya alışık olmadığımız için yanına sandviç de söylemeyi ihmal etmedik 🙂

Sonrasında ilk iş olarak hop on-hop off otobüslerinden kendimize bir bilet aldık. Otobüsle ilk durağımız en ünlü alışveriş merkezlerinden olan Galeries Lafayette oldu. Bence alışveriş yapmak için çok karmaşık bir yer ama mimarisine bayılıyorum ve özellikle de yemek bölümüne… Her şey enfes gözüküyordu ama kahvaltımızı yaptığımız için ekler ve makaron almakla yetindik ve Montmarte için tekrar yola çıktık. Burası Sacré-Coeur Bazilikası‘nın olduğu ve Amelie filminin çekildiği mahalle. Herkes gibi bazilikanın çimlerine uzanıp güneşin keyfini çıkardık. Sokaklarında uzun uzun dolaştıktan ve hediyelik eşyalarımızı aldıktan sonra tekrar şehir turu için otobüse bindik. Zaman kısıtlı olduğu için en azından bu şekilde içine giremesek de turistik bir çok şeyi dışarıdan görmüş olduk.

Son olarak Zafer Takı‘nın (Arc de Triomphe) bulunduğu yerde indik, aslında üzerine çıkıp bütün Şanzelize’yi görme şansınız var ama biz tercih etmedik ve Eyfel Kulesi‘nin ışıklarını izlemek için yola koyulduk. Yine çimenlerde oturup Eyfel Kulesi’nin keyfini çıkardık ve Paris gezimizi en güzel şekilde sonlandırdık.

Galeries Lafayette

L’Eclair de Genie

La Durée

Sacré-Coeur Bazilikası

Zafer Takı (Arc de Triomphe)